>> Zadania

  • Przyjmowanie odpadów dostarczanych transportem Spółki jak i transportem obcym w ramach Instalacji Komunalnej.


  • Wystawianie kwitów wagowych oraz wystawianie faktur za przyjęte i sprzedane odpady i surowce.


  • Zagospodarowanie i przetwarzanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.


  • Kontrola i ewidencja dostarczonych odpadów oraz prowadzenie gospodarki odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami.


  • Składowanie odpadów zgodnie z technologią zawartą w Pozwoleniu Zintegrowanym Centrum Utylizacji Odpadów Gmin Łużyckich w Lubaniu oraz w Instrukcji Eksploatacyjnej Składowiska.


  • Monitoring środowiska Centrum Utylizacji Odpadów Gmin Łużyckich w Lubaniu zgodnie z Pozwoleniem Zintegrowanym, w tym bieżąca analiza i wykorzystanie wyników badań.


  • Stała współpraca z odbiorcą ścieków i odcieków w kwestii raportowania i przesyłania wyników monitoringu przewidzianych w dwustronnej umowie na ich odbiór.


  • Sporządzanie sprawozdań z zakresu eksploatacji Centrum Utylizacji Odpadów Gmin Łużyckich w Lubaniu.


  • Współpraca ze służbami ochrony środowiska.


  • Realizacja zleceń i wniosków związanych z ochroną środowiska na terenie Centrum Utylizacji Odpadów Gmin Łużyckich w Lubaniu.


  • Współudział w tworzeniu programów poprawy organizacji zagospodarowania i przetwarzania odpadów.
  • Realizacja zadań wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego dla Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Zachodnim Regionie Gospodarki Odpadami.


  • Sporządzenie, dla wszystkich gmin z terenu których dostarczane są odpady, informacji lub sprawozdań z ilości przyjętych odpadów komunalnych do Centrum Utylizacji Odpadów Gmin Łużyckich, dotyczących osiągnięcia przez gminy poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.